Wiedza
Metody badań
Badania rynku i opinii można najogólniej opisać jako szereg działań i aktywności mających na celu uzyskanie informacji na temat zjawisk i procesów zachodzących wśród uczestników życia społecznego, politycznego, konsumenckiego. Badania te można podzielić na dwie makro kategorie: badania marketingowe i badania opinii. Badania marketingowe są przede wszystkim ukierunkowane na poznanie postaw, opinii, zachowań itd. konsumentów wobec produktów, marek, sposobów komunikacji itd. Z kolei badania opinii, zwane również badaniami społecznymi, dotyczą bardziej sfery społecznej, obywatelskiej, politycznej.
Bez względu na przedmiot badań, można je podzielić na różne kategorie, w zależności od kryterium.
Zbieranie wyników
Wybór odpowiedniej techniki realizacji pozwala na optymalizację czasu i kosztów związanych z realizacją badania, bez istotnej straty jakości zbieranych danych. Co więcej, każda z technik otwiera przed badaczem nowe możliwości jeżeli chodzi o logistykę badania, kontrolę przebiegu realizacji i komfort respondenta w trakcie badania.
Analiza Wyników
Analiza danych jest ostatnim etapem całego procesu badawczego, w trakcie którego dane pochodzące z indywidualnych wywiadów agregowane są w formie rozkładów i statystyk, na podstawie których możliwa jest dalsza interpretacja wyników, opracowanie prognoz czy rekomendacja dalszych działań.
Analiza wyników w systemie ankieteo.pl możliwa jest w dowolnym momencie etapu badania, zarówno w trakcie zbierania danych, jak i po jego zakończeniu. Analiza danych oferuje szerokie możliwości ich przetwarzania, na różnym poziomie agregacji i obróbki statystycznej.